اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیگیری سوژه مردمی: مشکلات اشتغال در البرز مرکزی سوادکوه

فارس من| رضیان:فعالیت زغالشویی البرز مرکزی با نصف ظرفیت انجام می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از فعالیت زغالشویی البرز مرکزی با نصف ظرفیت به دلیل کمبود زغال خبر داد که با راه‌اندازی معادن کردآباد و گلیران شاهد افزایش تولید زغال و اشتغال‌زایی در سوادکوه خواهیم بود.

فارس من| رضیان:فعالیت زغالشویی البرز مرکزی با نصف ظرفیت انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، شماری از مردم در سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، با مطرح کردن سوژه‌ای با  عنوان مشکلات اشتغال در البرز مرکزی سوادکوه خواستار پیگیری این مسئله شدند.

 نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه موانع محیط زیست برای احداث کارخانه کک‌سازی هنوز حل نشد و دو کارشناس آلمانی که با هزینه شرکت البرز مرکزی از امان احداث کارخانه کک‌سازی بازدید کردند، گفت: این کارشناسان عدم وجود مشکلات زیست محیطی در احداث کارخانه کک‌سازی خبر دادند.

عبدالله رضیان افزود: با توجه به عدم ارائه مجوز‌های لازم زیست محیطی، شاهد ممانعت در ایجاد کارخانه کک‌سازی هستیم و منابع مالی احداث کارخانه کک‌سازی توسط ایمیدرو و شرکت ساخت و توسعه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان محیط زیست، نمایندگان حوزه انتخابیه و استاندار مازندران در دو هفته آینده تشکیل می‌شود و بررسی مجدد برای موضوع کک‌سازی سوادکوه مورد توجه قرار می‌گیرد، افزود: شاهد عدم صدور مجوز سازمان محیط زیست کشور و محیط زیست استان در ایجاد موانع هستیم باعث شده است که اجازه احداث کارخانه کک‌سازی صادر نشده است.

نماینده قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی درباره دلایل محیط زیست در ممانعت از احداث کارخانه کک‌سازی، خاطرنشان کرد: آنچه در جلسات مختلف با موضوع زیست محیطی کارخانه کک‌سازی توسط کارشناسان محیط زیست بیان شد بیشتر توجه به امکان آلودگی غبار و آسیب به جنگل و شهرها و روستاهای مسیر است اما نکته مهم آن است که بر طبق نظر کارشناسان آلمانی و دیگر کارشناسان، نصب فیلتر‌های مدرن در تکنولوژی جدید مشکل آلودگی کارخانه کک‌سازی را برطرف می‌کند.

وی ادامه داد: نمونه‌های آن هم در سایر کشورها و مناطق شبیه شهرستان سوادکوه هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و شرکت ایمیدرو در دوران مدیریت کرباسیان هم نصب فیلتر‌ها بر اساس نگاه کارشناسی را مورد تاکید قرار داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت معادن کردآباد ۱ و ۲ و با بیان اینکه دیدگاه مدیرعامل جدید البرز مرکزی با گذشته متفاوت است، اظهار کرد: در دو سال اخیر بارها اعلام شد که در معادن کردآباد به زغال می‌رسیم که هنوز محقق نشد و ایجاد راه دسترسی در فاصله سه کیلومتری تا مقر اصلی تونل‌ها هم با مانع منابع طبیعی و محیط زیست روبرو است.

رضیان با اشاره به اینکه قرار بود تا اختیار لازم برای استانداران قبل به منظور پیشرفت فعالیت‌ها در موضوع معادن کرد‌‌آباد داده شود که تاکنون چنین موضوعی محقق نشد، گفت: زغالشویی البرز مرکزی سوادکوه با ظرفیت 500 هزار تن راه‌اندازی شد که در حال حاضر تا 250 هزار تن به علت نبود زغال لازم در حال فعالیت است که در صورت آغاز به کار معادن جدید شاهد استفاده از ظرفیت زغال‌شویی و افزایش اشتغال‌زایی خواهیم بود.

به گزارش فارس، سوژه مردمی فارس من با موضوع مشکلات اشتغال در البرز مرکزی سوادکوه در فارس من، باعث پیگیری خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه شد و این پیگیری هم ادامه دارد.

انهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول